torsdag 15. juli 2010

Søppeljobb

I går var det meg som jobbet som en helt, i dag var det Roar. Og sammen har vi forvandlet garasje, uthus og utedo til tja....Nå er de framkommerlige, jeg har faktisk god plass til bilen nå. Jeg har god plass til vinterveden som Roar kom med i dag og som satte i gang denne storstilte ryddeaksjonen. Jeg har lenge tenkt at en henger er det jeg trenger for å få ryddet opp. En henger en dag det er oppe på søppeldynga, og i dag da klaffet det. Så gårdagen ble tilbragt i først kjelleren og så ute i uthusene for å samle alt dette rasket som har samlet seg over åtte år og som ikke ble med da jeg hadde sist opprydning med henger eller den gangen jeg hadde container her.

Det er utrolig hva en samler på, og det ble et ganske stort lass når vi, eller rett skal være rett, når Roar hadde lastet det opp på hengeren, etter at han hadde losset veden i øspøs regnvær. Mange svarte søplesekker med rusk og rask, pcskjermer, eksploderende lamper, både til tak og stålamper, gulvtepper, hageredskaper, oljefylteovner, hagemøbler osv osv....Kort sagt, masse søppel.




Nå er jeg i hvertfall ganske fornøyd med dagens innsats, og mest fornøyd må jeg sies å være med å ha funnet igjen utedoen, ikke at vi har planer om å bruke den, men den kan være kjekk å ha til for eksempel ski og den slags på sommeren og sommerutstyr på vinteren.

2 kommentarer:

  1. vi to er jammen meg flinke.......ettervært..søppel ut vinterved inn....lurt det gitt..

    SvarSlett
  2. Slik er det. Det får samle seg over noen år... Men så?

    Man får ånden over seg, - og rotet ut!

    Unn

    SvarSlett

Bloggarkiv