søndag 11. desember 2011

Vi gleder oss til jul

I dag laget jeg ribbe! Jeg har nok gjort det en gang eller noe før, men da under kyndig telefonveiledning fra far. med andre ord så begynner det å bli en stund siden jeg laget ribbe. Av den enkle grunn, jeg synes ikke det er spesielt godt, og siden jeg faktisk fikk til den sprø svoren som jeg har skjønt er så viktig smakte jeg på den i dag. Skjønner ikke at noen er helt vill etter det, jeg da. Siden jeg ikke er ribbeelsker så ble det både medisterkaker og medisterpølser i dag, surkål, tyttebær, poteter, grønnsaker og brun saus. Nesten en ordenlig juleaften. Hadde bare glemt en liten detalj som kasnkje hører med, dessert....men da vi kom dit var vi alle så mette at det uansett ikke var plass til noe søtsaker etterpå. :)

Julebord
Adventsstaken.
 I dag er det tredje søndag i advent og 13 dager igjen til jul. Julemåneden har gått fort, styggfort, men det har vel fulgt tempoet til året som også har gått iet forrykende tempo. 



Jeg har i år flere kalendere til å telle ned med, en av dem er denne:


Årets Flaxkalender

 Litt av min hjemlige julestemning følger under:
Snømannen, men ikke Kalle.
Snømennene har overtatt mye av plassen for nissene.
Nissebyen, i år med skikkelig Putti Plutti Pottskog!



1 kommentar:

  1. nå er det jul i heimen gitt..og maten smakte helt supert...takk og takk..blir hyggeli å feire jul med deg...gid

    SvarSlett

Bloggarkiv