tirsdag 21. mai 2013

Inne i en boble

De siste dagene har jeg på en måte kun sovet, spist, jobbet, løpt og malt kjøkken. Joda, jeg hadde fri 17. mai, da var jeg ute og spilte og så på russetoget der datteren min var med, men så var det kvelden.
Ellers har jeg vært på besøk, to ganger, og senket skuldrene akkurat der og da, før stresset har krøpet seg inn i årene igjen...

Jeg er inne i siste uke på jobben jeg har hatt i tre og et halvt år nå. Jeg jobber både her og der. Når jeg bommet litt på oppsigelsestiden satset jeg modig i stedet for å la den nye jobben gå fra meg. Så jeg jobber altså også der jeg skal begynne, dermed blir dagene både lange og nettene korte. Jeg var innstilt på det, men hadde ikke tatt høyde for forlegning av vakter (starter tidligere og slutter senere) på "gamlejobben", sånn helt på tampen. Det er hardt å starte arbeidsdagen klokka 07.15....selv om det går, fordi jeg føler at jeg er inne i min egen boble. Jeg kjenner at jeg ikke orker å engasjere meg så mye, (det går f.eks dager uten at jeg åpner laptopen, det lille jeg er på nett har vært på telefonen). Så nå da jeg satte meg ned med pcen, og leste nyheter, gamle og nye ble jeg skikkelig uggen. Min lille boble har skånet meg for mange av de siste ukers hendelser, og jeg tenker, så mye elendighet, så mye vondt, så mye faenskap som jeg ikke har fått med meg på grunn av jobbytte.
Jeg tenker at det er greit at tiden i boblen snart er over.

Bildet er lånt her:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv