mandag 4. august 2014

Så feil kan man ta

Er det ikke rart når en har fått noe for seg. Som for eksempel at tannlegetimen er på onsdag klokka 10?
Jeg fikk lenge før ferien innkallelse til tannlegen, midt i den siste ferieuka mi, som i og for seg kunne være litt ødeleggende, men greit nok. Jeg hadde ventet på time en stund, så og forandre den var aldri noe tema.

I dag snakket jeg først med en søster i telefonen, mens jeg gjorde meg klar til løpetur. Hun snakket om å ta en tur hit, nettopp på onsdag og lurte på når jeg hadde time hos denne tannlegen. Jeg sjekket kortet som fortsatt hang på kjøleskapet og joda, jeg svarer har time klokka 10.00, og ser jo også at det står mandag den 4.august. Fortsatt ringer ingen bjelle. Lillesøster sier at da kommer hun kanskje en tur etter tannlegetimen på onsdag, vi snakker litt til og nok en søster ringer. Så jeg avslutter den første og tar inn nummer to. Snakker om ferien og at det har begynt å regne. At jeg derfor har tid å snakke, ellers burde jeg snart få tatt denne løpeturen. Men med ferie og ingen bil så har jeg på en måte hele dagen på meg, jeg kan vente på oppholdsvær og løpe da. Like før ti legger vi på. Jeg sjekker litt forskjellig på nettet og får en innkommende samtale. Hm, ukjent nummer, men fra et nummer her ute.
- Hei, du hadde time hos tannlegen klokka 10, sier damen.
- Ehh, nei, er det ikke klokka 10 på onsdag?
- Nei, det er mandag, 4. august klokka 10, sier hun, har du noen mulighet til å komme?
Jeg tar dagens andre titt på tannlegekortet og joda, hun har rett, jeg har feil, det er i dag...
Selvfølgelig kommer jeg. Fikk låne bilen som junior har lånt, tok meg også bryet med å pusse tenner og var der ti minutter etter oppringningen.
Så da var det unnagjort to dager tidligere enn tenkt! Og sannelig, innen jeg var ferdig hos tannlegen hadde det sluttet å regne og jeg kunne kjøre hjem og ta denne løpeturen jeg hadde tenkt jeg skulle tatt halv ti, og det uten å bli våt av regn fra oven.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv