tirsdag 15. september 2015

Den siste pakka

I går, den siste timen før valglokalene stengte møttes vi til valgvake, flere av oss på lista til Aurskog-Høland Arbeiderparti, men også en del sympatisører. Riktig så trivelig var det og stemningen stod i taket da forhåndsstemmeresultatet var klart klokka 21.00 og vi hadde 48,2 %. Et tall vi skjønte ville endre seg, men dog, en pekepinn på hvor vi kunne havne.

Og sitte og vente på resultatet sånn ga flashback til barndommens juleaften, når man måte pine seg gjennom julemiddagen, skulende på pakkehaugen, og endatil måtte rydde opp etter middagen før en kunne begynne å vente på at nissen skulle banke på døra. Sånn kjentes det i går, og da resultatet var kjent og vi hadde vunnet valget og fått 15 mandater i kommunestyret, så føltes det som da pakkene var åpnet og spenningen var borte. Men ikke helt borte, for som på barndommens julekveder hendte det at en pakke var forsvunnet og måtte letes etter, kanskje den dukket opp dagen etter?  Denne pakka fikk jeg i dag, da jeg like før ni fikk telefonen om at jeg er med i kommunestyret de neste fire årene. Det var den bortgjemte pakken!

Har siden da forsøkt å fordøye at jeg faktisk fikk nok personstemmer til å komme med, jeg er ydmyk og stolt og lover å gjøre mitt beste for kommunen og folket de neste fire årene.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv