torsdag 18. februar 2016

Hofteoperasjon dag en

Jeg var jo heldig og var blant de første som ble operert, de sa det på postoperativen og, de var glad jeg var blant de første. Da var vel klokken sånn omtrent fire.... Hadde jeg vært i en senere pulje ville det blitt sent også for dem
Dosen med spinalbedøvelse satt, sammen med lokalbedøvelsen, lenge i høyre fot. Operasjonen tok mindre enn en time.


Før jeg kunne komme tilbake på rommet måtte jeg ha førlighet på høyre side, ikke bare på venstre,   samt kunne komme meg ut av senga, neie tre ganger og ta to skritt til venstre. Først 16.45 hadde jeg førlighet til at det var forsvarlig, måtte ha litt støtte på kneet, og denne prekestolenda, men klarte dagens øvelse og fikk dermed komme tilbake på rommet. Og fikk endelig litt mat, på sykehus er litt mat det, litt, to skiver brød, men bra pålegg da, om noen hadde spurt om jeg ville hatt mer mat hadde jeg ikke takket nei.....

Må snart ringe på noen, jeg vil gjerne se på tv, men skjermen er skjøvet langt vekk, jeg har ikke sjans å få tak i den med alle disse ledningene jeg fortsatt er koblet til. Liker dårlig å være så hjelpesløs, men i dag får jeg vel bare være pleietrengende. I morgen, da er det opp og hopp, i allefall opp å gå.

Ser ut som jeg har bart! Fortsatt ikke skjønt hvorfor jeg får oksygen. Men veldig stolt da jeg på et tidspunkt hadde hvilepuls på 52!



Blodtrykksmåler over to blodprøvehull fra i går lagde stygge flekker.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv