søndag 14. februar 2016

Min kjøkkenhjelper

Jeg er ikke noen kokk, periodevis synes jeg det er moro å lage mat, men som oftest er det et ork, og jo, jeg kunne nok fint levd på gatekjøkkenmat uten at det ville plaget meg nevneverdig.

Tiltross for manglende interesse for det rommet kalt kjøkken, har også jeg en del hjelpemidler som er kjekke og ha, Kenwood kjøkkenmaskin, ervervet den gangen jeg trodde på ekteskapet og giftet meg. En liten mixmaster har jeg også, og jeg har blender, den fjerde eller femte i rekken, jeg har juicepresse som ble mye brukt i starten, men som nå står og samler støv, og jeg har den aller siste ervervelsen, en stavmikser! Ikke den første jeg har i hus, men den beste av de tre jeg har skaffet meg. Den første kjøpte jeg på Ellos for mange år siden, og den greide ikke gjøre jobben sin, mykt smør og sukker tok rett og slett livet av hele shiten og jeg sendte den i retur i sinne, med smør og sukker, for det hadde stått at den skulle være så sterk at slik jeg hadde lest det så skulle den faktisk være i stand å røre smør og sukker hvitt.

Det gikk mange år før jeg kjøpte en ny, veldig mange år, Men da jeg kjøpte nummer to hadde jeg en liten periode med interesse for mat og så på investeringen som hjelp til selvhjelp. En billig utgave som var nesten umulig å få ren, enda har jeg ikke skjønt hvordan man får den fra hverandre og kan vaske mikserdelen, ordentlig, for så lenge alt henger sammen så synes i allefall jeg at det er vanskelig å få vasket det skikkelig, la gå, trenger ikke ta den i oppvaskmaskinen, men med ledningen så tar jeg den heller ikke i oppvaskkummen liksom.

Men så vet du, hadde Coop medlemstilbud for en tid tilbake på Wilfa stavmikser, full pakke, mikser, visp og hakker, det er denne hakkeren som har blitt min aller beste venn på kjøkkenet! Jeg rett og slett digger den, den hakker for eksempel hvitløk på to sekunder! Og delene kan vaskes i oppvaskmaskinen. Det er jo bare helt fantastisk!

Jeg bruker ikke mer tid på kjøkkenet på grunn av denne, men det har så absolutt blitt min aller beste venn på kjøkkenet og det meste som skal kuttes går unna som hakka, tja....

Hvilke redskap på kjøkkenet kan ikke du leve uten?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv