søndag 27. januar 2013

Ny skilsmisse

Det er med tungt hjerte jeg har pensjonert min Nokia N8, min første smarttelefon som fremdeles fungerer - for det meste. Valgt ut etter å ha testet Iphone i omtrent to timer. Valgt på grunn av brukergrensesnittet som lignet på tidligere Nokiatelefoner jeg har hatt i min eie.

Nå er det slutt på å sette folk på vent under samtaler. Nå er det over med Nokia -også for meg.
Den siste Nokia´en har dog vart lenge, jeg har hatt den i over to år faktisk. På slutten har jeg måttet lade opptil flere ganger om dagen, det ble en vane det og.

Det satt langt inne og bestille ny. Jeg har hatt litt lyst på Samsung Galaxy Note 2, men den var i største laget (for løpeturer og bukselomma) og alt for dyr. Siden jeg skilte meg fra Telenor for et halvt år siden har jeg ingen planer om å kjøpe så dyr telefon at jeg må smiske meg inn på dem igjen i et år for å kunne ta meg råd til drømmetelefonen.

De siste to, tre ukene har jeg vært på nettet og tittet, og blitt lei uten å bestemme meg for noe som helst. Jeg hadde jo tross alt en telefon som virker og som jeg på en måte var litt glad i, ikke sant? Helt til jeg fant en Motorola som så grei ut og ikke kostet skjorta.. Det var vel da det løsnet og ny telefon tilslutt ble bestilt onsdagkveld. Nei, det ble ikke Motorola, det ble en LG, som kom i posten i går, med helt nytt brukergrensesnitt og sette seg inn i og bli vant til. Selvfølgelig uten å bruke bruksanvisning :) De liker jeg ikke. Jeg har fått lastet ned noen apper, Endomondo er et must og ble den første, facebook og twitter er også kjekke og ha, og så får de andre komme på sikt.

Nå begynner jeg å bli litt vant til telefonen, qwerty-tastaturet er vel det som gir størst hodebry, men etterhvert så sitter vel også det i fingrene?


4 kommentarer:

Bloggarkiv