onsdag 18. mai 2016

3 månedersdag!!

For tre måneder siden var jeg i gang med hofteoperasjonen, Eller den var godt i gang og det var like før jeg ble kjørt på oppvåkningen.

Mye har skjedd siden da, jeg er tilbake i jobb i 50 % og har vært det i snart tre uker. Jeg går jevnlig til fysioterapi og er ganske lei, men ser at det nok er noen timer igjen der. Er nok ikke helt klar for å kutte det ut, fremdeles er det en del muskler som er vonde og liksom ikke vil slippe taket. Men det lir bedre for hver gang. Sist uke begynte jeg med oppbygningssåle på operert side. Ikke mye, men det kan virke som om de ikke har greid å få bena mine like lange etter operasjonen. Det var en viss risiko for at det kunne skje, og det har tydeligvis skjedd.

Og sommeren er som kjent i anmarsj, og jeg har gjort en ørliten oppdagelse. Jeg har jo bestandig trodd det er sola som setter i gang mine psoriasisutbrudd, men det er sommeren, ikke sola. Jeg vet at sår, myggstikk eller rifter jeg har på sommeren får flekker av psoriasis. Jeg har alltid trodd det er sola, men nå skjer det samme med såret etter operasjonen, og det har ikke fått en eneste solstråle på seg!! Det har blitt dekket til med plaster eller vært tildekket av shorts ute i sola og har derfor ikke vært eksponert for solstråler i det hele tatt så det er ikke sola, men sommeren som setter i gang overproduksjonen av hud hos meg.

Der krysset er ble operasjonen utført, nå kommer psoriasisen :(


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv