lørdag 4. februar 2017

Halsvondt

I går kveld merket jeg litt sånn murring i halsen, normalt ville jeg tatt en eller to curamed før jeg la meg og antageligvis ikke tenkt mer over det. Men i mangel av nevnte "medisin" gikk jeg og la meg uten noen som helst doktorering og må nok være ærlig på at jeg aldri hadde trodd  det ville bli noe mer ut av dette, med eller uten curamed.

Det er bare to dager siden jeg snakket med en dame og sa at all den tranen jeg hadde tatt fram til for to år siden må ha virket, jeg blir aldri syk, jeg. For sikkerhetsskyld banket jeg i bordet, for det har jeg lært at man skal når man slenger ut sånne type påstander. Og som sagt, jeg trodde ikke i min villeste fantasi at halsen skulle bli vondere enn i går da den egentlig ikke var vond.

Jeg må ha glemt, fortrengt eller aldri hatt vondt i halsen (det siste tror jeg ikke på siden jeg som syvåring fjernet mandler, falske sådan, og tenker at fjerningen må ha vært et resultat av mye halsvondt). Var litt våken i natt og kjente på det, det var vondt, men jeg sovnet igjen og våknet igjen rett før sju. Da var det ikke bare ubehagelig å svelge, det var rett og slett vondt å svelge, så vondt at jeg tenkte med meg selv at hvis jeg bare unngår å det så går det greit. Men har du forsøkt og ikke svelge spyttet som naturlig dannes i kjeften så vet du at det ikke går lenge før du får en kvelningsfornemmelse nærmest og du tvinges til å svelge. Selv om det gjør sinnsykt vondt.

Siden planen var å sove lenge, lenger enn vanlig, stod jeg opp og tok en skje med utrolig, det er egentlig en salve som brukes til det meste, og opprinnelig laget for tannproteser så innbiller meg at det ikke er farlig å la det smelte og renne forbi det vonde i halsen? (Om det er vil jeg helst ikke høre noe om det.) For sikkerhetsskyld slengte jeg på med en skje honning og en paracet og sovnet faktisk igjen!!!
Neste gang jeg våknet var det faktisk bedre, men har laget noen heksebrygg for sikkerhetsskyld. Startet med shot av ingefær, gurkemeie, sitron og eple som jeg juicet og deretter blandet i litt pepper og ekstra krydder med gurkemeie (- og spisskummen fordi jeg tenkte først at det var det jeg hadde hatt i.... ) Har også mekket te av sitron, ingefær, hvitløk, chili og honning, som jeg tenker å drikke med jevne mellomrom i dag,og jeg har ikke vondt lenger!! Litt ubehag, men ikke vondt og da lever jeg godt med det.

Uten feber så ble planlagt intervalløkt gjennomført og, sikkert ikke smart, men det gikk greit..


Veien til å bli kvitt halsvondt.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv