fredag 26. januar 2018

En somlemorgen

Noen dager, eller morgener, er det helt innafor å ta det med ro. I dag er en sånn dag.

Jeg sov for det første lenge, lenger enn noen dager denne uka her, ingen jogging eller buss som skulle rekkes i dag. Bare en helt "vanlig" dag med jobbing to timer pga helgejobbing. Og jammen er ikke dette den nestsiste jobbehelgen min når jeg teller meg framover på kalenderen!!!

Jeg stod ikke opp da klokka ringte, bare lå og slumret, og satte heller ikke fart da jeg omsider stod opp. Ryddet litt her og litt der og leste saksdokumenter til neste kommunestyremøte, før jeg skjønte at jeg kanskje burde komme meg på badet og ingenting av det jeg gjorde gikk i noe rakett-tempo.

Alt er jo selvfølgelig innenfor tiden, for  jeg har aldri egentlig dårlig tid, og det er ikke fordi jeg er født før tiden, uttrykket som ofte brukes på dem som alltid kommer for sent, "født et kvarter for sent". Jeg tenker at de menneskene aldri har lært klokka eller er egoistiske, men nok om det.

Nå sitter jeg nå her, har klart, et for meg, viktig dokument og skal snart på jobb. Jeg sal fortsette dagen som jeg har gjort, og skynde meg langsomt, ikke noe stress i dag, i dag skal jeg kun ha senkede skuldre og tenke at denne dagen, den er et vendepunkt i livet mitt! :)

Ha en fin fredag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv