torsdag 4. januar 2018

Så lat jeg plutselig ble

Dagen begynner å bli gammel, snart 11 og jeg sitter fremdeles i treningstøy som har tørket etter morgenens løpetur som var unnagjort litt over sju.

Noen telefoner har jeg tatt, styrt litt med å få lagt inn ny internettleverandør, bestilt en bursdagsgave, og fått lyst på å lage ertesuppe. Jeg har trent bittelitt styrke, spist restene etter middagen i går, besvart noen mailer, sett på finn.no etter jobb, men utover det har jeg ingenting gjort, bortsett fra å drikke kaffe som smaker kjempegodt i dag, jeg får liksom ikke nok kaffe.

Etter at jula var over begynte hverdagen for de fleste, for meg startet dager med fri fram mot jobbehelgen.... er så lei å gå sånn....

I et julebrev jeg fikk i 2016 stod det, "håper 2017 blir ditt år" og det ble det på mange måter. Jeg tror vel også at det å miste halve jobben medfører noe bra tilslutt, selv om vi nå skriver 2018. Men fram til da må jeg regne med late dager som jeg sliter med å fylle...

Tidligere denne uka var jeg hjemme, eller på hytta som vi har begynt å kalle det, og fikk ryddet vekk jula, da hadde magen slått krøll på seg for lenge siden siden den fremdeles var framme  :) ellers hadde jeg hatt et ærend hjem på en sånn lat dag som i dag, men nå var jo det gjort og ikke visste jeg at jeg skulle bli så lat og tiltaksløs som i dag...

Men nå skal jeg svinge meg rundt å komme meg i dusjen i det minste, så får jeg se hvordan dagen best kan fylles til kjæresten kommer fra jobb og vi skal dra på kino.

Lag dere en fin dag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv