torsdag 4. juni 2009

Snart helg igjen

Torsdag og snart en ny helg, men ilagt fridag fredag avslutter jeg rekken av langhelger som den siste måneden har kommet tett som hagl. Kommende helg er det tur med venner, og forhåpentligvis både sol og sommer.

Torsdag er dagen for helgevasken, og sist uke bestemte jeg at nå var det slutt på all opprydding før jeg kunne sette i gang med selve vaskingen. Vi greide det lenge, jeg var på ungene med en gang de "glemte" å rydde opp etter seg, men nå flyter det litt igjen så før jeg får begynt må det nok en gang ryddes. Kanskje jeg bare skal begynne å kaste, da kommer i hvertfall aldri den tingen igjen.

Torsdag har med sin kveldsvakt blitt dagen for ukas treningsøkt nummer to. Alltid litt usikker på hvilken rekkefølge jeg skal ta de to gjøremålene, vaske eller trene først, men som regel går treningen foran, det er faktisk vel så viktig som vaskingen, på grunn av restitueringen av muskler før ukas siste treningsøkt er det viktig å få gjennomført på torsdag for å sikre at jeg får mine tre fastsatte økter på en uke. Derfor hender det at vaskingen blir forskjøvet.

For natt til torsdag har jeg ofte sittet oppe alt for lenge siden jeg jobber kvelden, og da hender det at jeg må ta igjen litt tapt søvn når ungene får dratt på skolen og før jeg i det hele tatt orker å starte med noe som helst. Men i dag er jeg ganske våken og kommer ikke til å legge meg igjen, her skal trenes, ryddes, vaskes og pakkes. Med tanke på at vi den siste måneden har vært hjemme en av fire helger så burde egentlig huset vært strøkent, men sånn er det ikke vårt hjem. Vi er nok og vil for alltid bli skippertaksmennesker alle tre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv