mandag 22. desember 2014

Jul blir det

Selv om jeg ikke i år har en eneste julestjerne jeg skal gi aktiv dødshjelp til på nyåret.
Og kun har røde tulipaner.
Selv om det ikke ble noen pepperkaker å kaste på nyåret.
Selv om vi ikke har marsipan.
Selv om jeg knapt har smakt på julegløggen.
Eller brent mye røkelse.
Eller spilt særlig mye julemusikk.
Og kun har sølvfarget julepynt på treet, sammen med lysene, men endelig med en stjerne som ikke brekker den spinkle toppen på plasttreet.


Men jul blir det, når jeg i morgen drar hjem fra jobb, tidligere enn vanlig, da har jeg juleferie jeg også. Ganske lang juleferie, fem dager i en smell faktisk,  og så skal jeg bare jobbe en hel dag til i hele jula før det nye året ringes inn.

Ja, jul blir det og juleaften skal feires i barndommens rike. Og nå kjenner jeg at jeg begynner å glede meg.

En riktig god jul ønskes dere alle sammen.


God jul


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv