onsdag 9. desember 2015

Bilde av tommelen

I morgen skal jeg på røntgen og ta bilde av den venstre tommelen. Mulig det ble gjort for mange år siden etter at den ble skadet, men det husker jeg ikke. Like lite som jeg husker selve hendelsen. Den har jeg blitt fortalt. Og jeg har levd greit med denne tommelen min i 47 år og vel så det. Helt til nå. Nå begynner den og krangle, har gjort det lenge, siden i våres faktisk. Griperefleksen er der, men det gjør vondt, det kjennes ut som om det er noen sener som er for korte. Det er vondt å holde i rattet, det er vondt å holde på håndtakene på romaskinen, det er de to tingene jeg kommer på nå, fordi det er da det er mest ubehagelig og kanskje da jeg oftest kjenner det.
Om det er senskader, artrose eller noe annet skal jeg snart få svar på.

Sånn ser tomlene mine ut sammen :) 
Sist jeg var hos legen, altså sist uke, husket jeg å nevne det og ble henvist til røntgen, to dager senere kom brevet med timen i postkassa og siden den dagen passet dårlig så fikk jeg flyttet den, en dag fram og i morgen skal den foreviges sånn på innsiden og etterhvert vurderes for videre behandling. Blir det operasjon eller ikke? Men går det an å rette ut et bein som har vært inne i en litt for liten tommel i 47 år???

Og sånn er den høyre.
Den venstre er litt annerledes.
Venstre sett fra siden.


Og sånn ser den venstre ut bakfra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv