søndag 20. desember 2015

Latsiden

Når det skjedde eller hvordan vet jeg ikke, men den siste tiden har jeg oftere og oftere tatt meg i å ligge på latsiden. Det vil si, sove lenge om morgenen, kanskje helt til klokka ti i helgene!!

I dag lå jeg til 9.45, da hadde jeg nok lenge ligget og tenkt at nå, nå må jeg opp, men i ren skjær utmattelse må jeg ha sovnet gang på gang, mens jeg hørte på vinden og tenkte, ro, sykle eller løpe?
Siste gang jeg sovnet hadde jeg bestemt meg for løpetur og sånn ble det i dag. Opp og ut i vinden. Finne ut om kroppen virker til nok en løpetur, det begynner å bli like spennende hver gang, etter ca to hundre meter er det noe som virker som protester fra hofta, men jeg har blitt god på ignorere så til slutt slutter hofta og protestere og jeg kan gjennomføre min korte joggetur. Hvor bra det er vet jeg ikke, men det har blitt sagt at i jo bedre form jeg er når hofta skal byttes, jo bedre er det. Og så får jeg heller ligge litt på latsiden når jeg kan og har muligheten, som i dag. Selv om akkurat det gjør vondt langt inn i sjela og kjennes feil så får det bare bli sånn en tid framover, mens en venter på ny hofte. Men jeg tror ikke egentlig selv på at jeg har blitt lat sånn for alltid, så etterhvert blir det nok slutt på dette slaraffenlivet.

Det blir lyst før jeg står opp i helgene nå om dagen.



2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Når en blir så sliten til slutt at det ikke stresser en, da var det nok på tide :)

      Slett

Bloggarkiv