søndag 12. mars 2017

Jeg jobber med saken

Jeg jobber med saken, og jeg jobber hardt med den.

De som kjente meg som ung vil kanskje ikke tro at dette er sant, men spør du ungene mine så vil nok de bekrefte at jeg har tvangstanker på akkurat dette området.

Jeg er ikke en spesielt ryddig person, men kan nok skryte av at jeg har orden i kaoset, jeg kjenner dog jeg blir veldig stresset om det blir for mye rot rundt meg der jeg oppholder meg, og det aller verste er beviset på at jeg/vi har spist.
Når jeg er ferdig med maten da er tallerkener, bestikk, glass og kjeler blitt rot, og jeg må virkelig ta meg sammen for ikke å rydde vekk før alle er ferdig med maten. Noen ganger greier jeg det, andre ganger ikke. Er det bare meg er det jo greit, er vi flere er det ikke så hyggelig å bli sittende igjen mens jeg blir stresset på grunn av "rotet" på bordet. (laptop, blader, fjernkontoller, regninger osv kan fint ligge uten å skape det samme kaoset innvendig i meg)

Men siden jeg nå er bevisst på denne uvanen prøver jeg og endre på det, eller meg. Jeg prøver og ikke se rot når måltidet er ferdig, men kos, for så å la det stå en stund etter at jeg/vi er ferdige med maten. Det koster, for det krøller seg i meg til jeg får tatt det vekk, men hver gang jeg klarer og la det stå litt lenger er det en ørliten seier for meg.

Nå har frokosttallerkenen stått i ti minutter, på tide å få den vekk!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv