onsdag 6. juni 2018

Livet er ikke det verste man har



Pakket og klar for nok en arbeidsdag ute i felten. En brødskive og to kaffekopper i magen. I sekken en matpakke med rester fra gårsdagens middag, amerikansk brokkolisalat- yummi- en snau halvannen liter frossen vann/saft, fulladete pader, en til jobb og en til bok. Jeg har nemlig oppdaget eBokBib og lånte min andre bok i går. 

Jeg har jogget dagens runde og er klar for flere kilometere. Jeg går til bussen. Jeg går på jobb, jeg går hjem fra bussen som jeg som oftest har måttet løpe for å rekke. Kanskje går vi en tur igjen etter middag også. Jeg rett og slett går mye for tiden. Bilen kan faktisk stå i dagesvis uten å bli brukt. 

Min hverdag har endret seg veldig siden jeg byttet jobb. Jeg merker jeg har fått mer rutiner. Spesielt på morningen. Man går tilslutt på autopilot og blir ferdig akkurat i tide. Og selv om det virker veldig forutsigbart så er det også veldig greit synes jeg. 

Jeg angrer ikke på at jeg byttet jobb. Jeg elsker og ha kollegaer og har tilpasset meg gjengen med folk. Dagene flyr avgårde og brått er det helg igjen. Jeg nyter hver eneste en av dem. Jeg setter stor pris på å slippe og jobbe kvelder, helger og røde dager og kan ikke se for meg å gå tilbake til det overhode. 
Kort oppsummert. Livet er herlig.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv