fredag 15. juni 2018

Øyet som ser

Noen dager ser jeg bedre enn andre. I dag er en sånn dag.

Med ny type linser trodde jeg at synet ville bli bedre. Mindre tåke og et klarere blikk. Altså, sett bort fra all nærsynthet og den kommende alderslangsynheten som plutselig kom snikende foe noen år tilbake. Hvor ble det av alle lovnadene fra da jeg var ung og synet mitt bare forverret seg mer og mer? Da det ble sagt at jeg fikk se positivt på det. Langsynt ville jeg aldri bli når synet begynte å gå tilbake. Men det har aldri gått tilbake. I dag har jeg minus åtte på både høyre og venstre øye. Og har blitt litt langsynt i tillegg. Progressive linser er prøvd og forkastet. Briller fra Nille eller annen billigbutikk funker sånn utenpå linsene, men det er et mas og finne fram disse, ta dem av og på ettersom hva og hvor jeg skal se til enhver tid, så i stedet myser og konsentrerer jeg meg ofte for og lese det med liten skrift. Det blir for mye styr liksom.

Men i dag er synet klart og jeg kan lese greit det som står med liten skrift når telefonen er passe langt unna. Tenk om alle dager kunne vært sånn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv