onsdag 29. juli 2009

Gjesp :o

Onsdag og tidligvakt, jeg er trøtt som en dupp og vil nok en gang få en gjespende onsdag i kassa. Enda jeg i går la meg tidlig, før halv tolv faktisk, gikk jeg til sengs, ikke så veldig trøtt akkurat, så jeg belaget meg på at jeg nok måtte lese noen sider i boka mi før jeg sovnet. Og jeg leste og leste til jeg skjønte at dette ikke virket som noen sovemedisin, at det bare var en ting å gjøre, slukke og lukke øynene. Men da, da kom alle tankene. Alt jeg må huske i dag, og de kommende dagene med veslemor (niesen min) på besøk, hvordan det er med moren min som er operert, hvilke dag jeg skal bruke for å komme i gang med min planlagte løpetrening, og sist men ikke minst, åssen jeg skal komme meg i gjennom en uke med minimal kjærestekontakt mens kjæresten min er på ferie? De siste tre månedene har han vært min beste sovemedisin. Opp mot to og tre timer på telefonen og så i seng. Og det har aldri vært noe problem og sovne, selv ikke på tirsdagskvelden, men da har klokka ofte vært adskillig mer enn da jeg la meg i går, så resultatet er det samme: Konklusjonen er at jeg alltid er trøtt på onsdag og tidligvakt. Jeg tror ikke jeg er skapt for å stå opp klokka fem lenger, og å legge seg tidlig dagen før tidligvakt er rett og slett ikke mulig. Jeg er ikke trøtt før etter ett og to, så enkelt er det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv