torsdag 4. mars 2010

Forandring fryder


Helt siden jeg begynte å like å lage mat har jeg drømt om spisestue. Drømt om å kunne innta maten et annet sted enn ved det trange kjøkkenbordet, eller salongbordet. Egentlig har jeg tenkt på det hver gang jeg har jentekveld også, selv med enkle tororetter og en salatbolle har det blitt trangt.

I går kom jeg over en svært billig, gammel, pent brukt spisestue, liten, men stor. Uten platene måler den 117 cm og med platene er den brått nesten to meter lang. Etter å ha fått den kjørt hjem, noe som kostet nesten like mye som spisestuen var det klart for ommøblering og utkasting. Nå har tanken svirret i hodet lenge så jeg hadde så smått begynt å rydde plass til den kommende spisestuen, midlertidig plass, vel og merke. For den skal på sikt inn i dette rommet her, når det er såpass levelig i kjelleren at jeg kan flytte treningsapparatene mine ned der og orke å bruke dem der nede. Det er et annet prosjekt, et som passer bedre om sommeren. Og dit er det enda en stund. Så inntil videre blir spisestuen stående i stuen. Og jeg gleder meg til første måltid rundt den neste helg, med ungene og Roarmin. Vi kan faktisk invitere noen også og enda ha god plass!!!

1 kommentar:

  1. gleder meg til å prøv sitta den ja,,,,og god mat er det ALLTID hos min kjære....detta blir stas...glad i deg sidsel min

    SvarSlett

Bloggarkiv