tirsdag 29. mai 2012

Kviser

Jeg har bestandig vært plaget med kviser, i perioder mer enn andre ganger og hadde vel min glanstid med kviser i hele ansiktet som 12-22 åring. Plagsomt, ja, og hva sa legene?
- Dette forsvinner når du er ferdig med tenårene, ingenting å bry seg om.
Men det var ille, fryktelig ille. Jeg hadde svære byller som resulterte i digre arr, og jeg fikk virkelig kjenne mobbingen på kroppen. Det startet vel ikke med kvisene, men ble et godt utgangspunkt for kallenavn og kommentarer.

Jeg var 22 år da jeg endelig traff en lege som ville høre på meg, og henviste meg til en hudspesialist på Rikshospitalet, jeg fikk penicillin og en veske til å smøre på og forbedringen lot ikke vente på seg. Endelig kunne jeg begynne å se meg i speilet og se at kvisene minsket både i antall og omfang.

Helt fri for kviser ble jeg vel aldri, men det ble bedre og holdt seg stort sett der.

Men nå er jeg 46 år, og akkurat i dag føler jeg meg som en 14 åring, med mine voksenkviser, det spretter frem nye kviser og jeg føler meg alt annet enn vel med disse utbruddene...men trøsten får være at de forsvinner nok, snart.

1 kommentar:

  1. Er også plaget med voksenkviser, ikke noe artig. Et produkt som har hjulpet for flere jeg kjenner er clear skin mask. Har ikke hatt råd til å prøve den selv enda. Gratis info om den på her: http://hegeskincareacneproducts.com/

    SvarSlett

Bloggarkiv