søndag 27. mai 2012

Letingen

Jeg har en dårlig side, jeg vet det. Jeg vet at jeg blir lettere gal av og vite at jeg har ting og ikke kunne finne denne tingen. Jeg har alltid vært sånn. Jmfr. min lillesøsters beskrivelse av meg; Sidsel kunne ikke være med å leke med papirdukker om hun manglet noen eller noe til papirdukkene sine.
Det er sånn jeg er. Om noe er forsvunnet så kan det sette meg helt ut. Jeg greier faktisk ikke å komme i gang før tingen er funnet.
Det kan skje midt på natta at jeg begynner å tenke på en ting, og lure hvor er det blitt av den og da kan natta være ødelagt om jeg ikke finner den tingen. Verst er det om jeg er langt hjemmefra og begynner å lure på saker og ting som jeg akkurat pr da ikke har oversikt over...dere kan bare gjette hvordan jeg kan bli.
Det er vel også pga denne dårlige egenskapen jeg aldri har kunnet starte med noe, som en hobby, uten å ha alt jeg trenger tilgjengelig før jeg starter opp.
Det er vel en form for tvangstanker kanskje?
Og jeg vet at dette er en fryktelig dårlig egenskap, men det er likefullt meg i et nøtteskall.

Jeg startet dagen med leting, jeg tenkte nemlig å fylle og gjøre klar en drikkeflaske til etter løpeturen min. Men, den flaska jeg tenkte å bruke var ikke på benken der jeg mente den skulle stått. Det stod riktignok et par andre flasker der som jeg kan bruke, men siden jeg bestemte meg for en annen så klarer jeg faktisk ikke erstatte, men setter i gang med en leteaksjon. Dumt, ja, galskap, ja, men sant.

Fant ikke flasken, har greid å avslutte leteaksjonen, enn så lenge.

Er det andre som har det sånn som meg, eller er jeg alene om denne rare greia?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv