mandag 22. juli 2013

Så var vi der igjen

Så er sommeren her igjen, og med den en forsmak på hva som venter meg den dagen begge mine håpefulle forlater redet.
Jo nærmere sommerferien vi har kommet nå så har steinen i hjertet føltes tyngre og tyngre. Ikke fordi vi er sammen 24/7 når vi er hjemme, men jeg vet de er her, rundt omkring.
Jeg begynner faktisk å savne dem allerede når de pakker for å reise til pappa'n sin i to uker.
Jeg kjente på følelsen da eldstemann skulle ut i forsvaret. Nå ble som kjent det oppholdet kortvarig og jeg kunne kose meg med begge mine hjemme enda en stund. Og godt var det.

Denne sommeren er uansett slutten på en epoke, når skolene starter opp igjen til høsten så flytter lille prinsesse til Sørlandet for å gå på Folkehøyskole, og når hun gleder seg, så gruer jeg meg.
Selv om dette er som det skal være, at ungene forlater redet, så kjenner jeg at den forandringen, den trenger jeg nok god tid på å fordøye.
Nå har jeg igjen to uker som jeg får "øve" meg på å være alene i sommerferien, og så får vi nyte de siste ukene her hjemme før hun reiser. Hva annet kan jeg egentlig gjøre?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv