fredag 7. mars 2014

Kom sola!!!!

Siden jeg er født i Fiskenes tegn er jeg sikkert spesielt glad i vann og føler en viss tiltrekning til vanndammer. Nå har jeg ytterst sjelden på meg gummistøvler og kan stå og hoppe i dammene som oppstår når det har regnet mye. Men jeg rett og slett blir som et barn når muligheten byr seg. I det siste har jeg hatt gode muligheter til å hoppe i vanndammene. For hos oss har det regnet mye. Det har regnet så mye at jeg igjen er uten internettdekning hjemme, faktisk. For nå får alt det våte været skylda for at jeg ikke har nett. At det ryker igjen fordi de har jobbet i vått vær med tidligere feiler. Jeg hører hva de sier og jeg kan til en viss grad forstå at elektronikken er utsatt for fuktighet, men det gir ikke meg internett av den grunn. Og jeg får ikke den varen jeg betaler for. På grunn av regn. Da tenker jeg at det må være noe som mangler. Med gummistøvler på bena kan jeg som kjent hoppe det jeg er levendes god for i vanndammer. Jeg forblir tørr på bena. Det må da gå an å jobbe med min internettforbindelse selv om det regner. Det må da finnes måter og beskytte utstyret på? Jeg bare spør, vi lever tross alt i 2014. Skjønner at de ikke kan klatre i master med paraply heller, men jeg skjønner ikke hvordan det ikke kan gå an å få gjort det i regnvær.

Nå er jeg lovet internett tilbake tidligst mandag, (for da er det spådd sol visstnok)en uke etter at jeg fikk det igjen sist. Da hadde jeg nett i to dager før det forsvant igjen. De er jo så hyggelige de som jobber med dette nettet mitt (, men det gir ikke meg nettilgang .Og gjett om jeg skulle ønske jeg ikke var så avhengig av min bredbåndsleverandør som faktisk er den eneste som vil levere bredbånd ute hos meg. Nå har jeg bestilt icenet. For å teste noe annet, selv om jeg allerede nå tror at det ikke kommer til å svare til forventningene. 8/11 gb er ikke så mye når det skal deles på to, tre maskiner. Mister jo ikke nettet når det er brukt opp, det blir bare tregere og da kan jeg visst glemme å se fotball på sumo for eksempel. Junior vil ikke få spilt etter en stund og jeg har en følelse av at det kan bli mye banning i heimen. Men vi får gi det en sjanse og se før vi sier opp solskinnsnettet.

Bildet er lånt: http://www.colourbox.dk/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv