onsdag 8. juni 2016

Sti eller rett og slett motorvei?


Jeg har for tredje gang i år fått såkalt sti på øyet. Første gangen dro jeg til legen all den tid det var like før hofteoperasjonen og jeg fryktet alle betennelser som kunne stanse inngrepet. Dog hadde jeg forsøkt flere kjærringråd før legen, som kattehale, gni kattehale mot betennelsen hadde jeg lest og treiv tak i Mons og gnidde halen mot øyet. Hjalp ikke rart hverken kattehale eller gullring og som sagt endte jeg hos legen. Gang nummer to hadde jeg fremdeles salve igjen og fikk stanset ulumskhetene før de rakk å utvikle seg, derfor bekymret det meg ikke så mye på lørdag da jeg kjente det var noe galt fatt. Siden jeg var på jobb og salve lå hjemme gikk jeg som så mange ganger før inn på Google for å gjenoppfriske kjerringrådene og se om det fantes noe jeg kunne sette i gang behandlingen umiddelbart. Sånn jo før, jo bedre. Kattehalerådet dukket jo opp og denne gangen leste jeg litt lenger og oppdaget at det visst finnes en plante som heter kattehale og jeg hadde misforstått helt den første gangen. Jaja.... Prøvde gullringtrikset, men ga ikke noe resultat så med gammel salve igjen hjemme var det liksom redningen.

Etter og ha våknet i går den andre morgenen med pløse under øyet til ned på kinnbenet og en dunking når jeg bøyde meg for å knyte for eksempel skolissene, skjønte jeg at jeg trengte legehjelp og fikk komme på legevakten etter jobb i går kveld. Utstyrt med ny salve og den oppløftende beskjeden en kraftig betennelse gøyv jeg på med friskt mot i går kveld. Det svidde så infernalsk at det gikk lang tid å sovne og jeg håpet at det er noe i det der vondt skal vondt fordrive. Våknet i dag med samme røde pløsa under øyet og et øye som fremdeles så ut som om noen hadde dengt løs på det hele natten. Brillene kamuflerer litt, samme gjør panneluggen, men folk stirrer.
Og noen spør. Hva har skjedd!
⁃ Jeg har fått en sti på øyet, svarte jeg en kunde i stad.
⁃ Sti? Det ser egentlig mest ut som en motorvei, var svaret hans.
Og det har han vel egentlig rett i. Nå vet jeg ikke hva som er verst, de som spør eller de som glaner, men se på bildene så er det kanskje ikke rart folk lurer.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv