lørdag 6. august 2016

Misbruk av tiden


Man kan si hva man vil om Ryan Air har jeg alltid sagt, men punktlige det er dem! Helt til i går
Aldri har jeg opplevd og ikke høre fanfaren når flyet har landet. For de har alltid vært på tiden. Javel, du sitter trangt, du betaler for bagasjen, men presise det er dem!

I dag kom vi som de pliktoppfyllende passasjerene vi er to timer før avgang. Når sant skal sies var vi der to timer og ti minutter før. Jeg er som kjent veldig nøye på å komme tidsnok. Oppe i otta, dvs sånn omtrent halv tre på natten for å fly til London, engelsk frokost og masse shopping på fredag og fotball på Wembley i dag sammen med mine håpefulle.

Vel fremme på Rygge og i innsjekkingen til bagasjen får vi beskjed om at flyet er forsinket. Jøss, et Ryan Air som er forsinket, tenkte jeg før jeg hørte damen sa at avgang ble 15.20! Fra 07.10 til 15.20!
Gode råd var ikke dyre, å kjøre hjem ble litt uaktuelt, langt, trøtte var vi og det regnet noe fryktelig og det var ganske ubehagelig å kjøre (tror jeg, junior kjørte).
Vi fant ut at å sove i bilen noen timer fikk duge. Og det klarte vi og med mer eller mindre hell, mens det bøttet ned ute og dugget ned inne i bilen. Vi greide faktisk å tyne tiden til 10 ( mer våkne enn sovende) da Mosseporten kjøpesenter åpnet!! I stedet for engelsk frokost ble det frokost på Mc Donald, en grei erstatning, men langt fra frokosten jeg hadde drømt om 😖.

Jeg savnet en sms, det virket som om de hadde visst om forsinkelsen en tid, jeg har sikkert huket av at jeg ikke vil ha noen sms, dere vet, alle de du må si neitakk til, bil, hotell, forsikring og parkering, og sikkert opplysninger om forsinkelser.... Vet ikke om det er til deres forsvar at det var kommet en mail, klokka 09.20 med bekreftelse på at den var mottatt. Hadde sjekket x antall ganger første timen etter vi fikk beskjed på flyplassen så denne så jeg da vi stod på gaten og hørte noen nevnte at de hadde fått en mail tilslutt.

Men flyet lettet tilslutt og selv om vi mistet nesten en hel dag og engelsk frokost i går så får vi håpe at vi rekker det meste allikevel.

Jeg tror jeg hadde skreket, protestert og sikkert virket gal om de hadde gitt seg fanfare på Stansted i går når de faktisk landet på riktig tid i forhold til sånn avgangen fra Rygge ble. Den kom heldigvis ikke! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv