torsdag 18. august 2016

Et halvt år med nyhofta!!

I dag feirer jeg et halvt år med titanhofta!
Når jeg først hadde fått gjort dette byttet og ting kom på stell så har det jo gått greit framover. Stramme og støle muskler har blitt massert og tøyd hos fysioterapeut og sakte, men sikkert har muskler blitt mer fleksible og samarbeidsvillige.

Men fremdeles er det noen ting som er vanskeligere å gjøre nå enn før. Det er ting jeg ikke lenger greide før operasjonen som jeg klarer med letthet igjen, og det er greier jeg ikke helt tør å gjøre foreløpig.

Jeg tar på meg sokker og sånn uten hjelpemidler, men ikke uten litt ekstra tilrettelegging. Det høyre benet mitt er nok tross alle timene med trening fremdeles noe satt tilbake. I dag, seks måneder etter operasjonen lurer jeg litt på om det noen gang vil bli annerledes? Kanskje jeg aldri blir så føyelig på den siden igjen  og at sokker, negleklipping og neglelakk liksom for alltid vil være en liten utfordring? Uansett så lever jeg godt med det, for dagene og for ikke snakke om nettene er himmelrike når jeg sammenligner med året før operasjonen! :)

Da jeg var hos tannlegen i dag var det nesten enkelt å ta på posene på skoene, men helt uproblematisk er det ikke, dog har man lært seg noen knep som kan være nyttige å kunne.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen! Det går seg nok til skal du se, og du vil nok sikkert få diverse nye teknikker innebygd. Jeg tror nok jeg ville prisgitt de nye teknikkene, sammenlignet med tiden før operasjon. Og se det på den positive siden - tenk at du har verdens beste unnskyldning til å unne deg pedikyr i ny og ne ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, og det ha jeg tenkt også at jeg skal unne meg, fotpleie er undervrdert.
      Jeg har helt klar flere gode dager med den nye hofta enn jeg hadde med det de byttet ut )

      Slett

Bloggarkiv