søndag 21. august 2016

Ut av komfortsonen


Pushe grenser har aldri vært min sterkeste side. Det er lett å holde seg til det trygge og sikre, men av og til våkner det en liten rebell i meg og jeg tar initiativ til ting som er så langt fra min komfortsone at jeg ikke skjønner hva jeg tenkte på. Som å invitere med meg tantunger til Høyt og Lavt klatrepark på Sørum. Og faktisk tro at jeg skulle gjennomføre!

Da vi fikk utdelt sikkerhetutstyret og hjelmen var jeg ikke lenger like overbevist. Og det lille kurset vi fikk i forkant av klatringen gjorde ikke situasjonen så mye bedre. Turte jeg dette? Jeg sliter jo med konsentrasjonen og var livredd for å miste viktige opplysninger, men jeg greide å få med det viktisgte tror jeg. Aldri være usikret i høyden, løsne aldri begge to krokene, den ene skal alltid være festet!

Prøveløypa gikk ikke høyt en gang og i mål med prøveklatringen var jeg ikke like kjepphøy, men gikk allikevel og kjøpte handsker siden jeg på et underlig vis hadde greid å få frem blod på hendene under generalprøven. Og jeg var jo fast bestemt på å klatre. Pushe grenser, komme meg ut av komfortsonen og gjøre ting jeg ikke kan, ikke sant?
Første forsøk endte på på denne måten som dere kan se på bildet under. Jeg klatrer ned, ikke opp....
Ingen skam å snu, men ikke pokker om jeg gir meg!
Før jeg kom til klatreparken trodde jeg det var zipline som var det mest gufne, men nå vet jeg at det ikke er det som er skumlest.

Der vet du at du skal skli avgårde og du vet du er festet med seler og kroker. Jeg synes følelsen av å glippe taket i høyden på en eller annen vinglete stige var det verste, selv om jeg var sikret så var tanken på å bli hengende ufrivillig i disse krokene og kave det aller skumleste.
Nummer en og tre under synes jeg lite om, og enern ble rangert som den skumleste. :) der var jeg i ferd med å gi opp....




Jeg gikk ned før løypa var slutt, men da hadde jeg fått prøvd meg. Merker at jeg holdt litt igjen på grunn av hofta, men gir meg selv ( og alle de som var med meg i dag) klapp på skulderen for vel gjennomført!

I mitt neste liv vil jeg bli født tøffere og litt mer aktiv.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv