torsdag 8. mars 2018

1-0 til viruset

I går måtte jeg kaste inn håndkleet.
Jeg prøvde, jeg var oppe før klokka ringte og tok febernedsettende og la meg igjen til klokka ringte, men det hadde ikke virket overhodet. Svetten haglet, øynene kjentes ut som de skulle eksplodere, i det minste sprette ut, med linser på ble det slettes ikke noe bedre, hosten var like tørr og skrall som den har vært de siste dagene, og for ikke å forglemme nettene. Og all hoste har gjort meg støl på steder jeg ikke har trent på langsomme tider.

Det var bare å innse at midlet fra legevakta ikke hadde funket, ei heller hostestillende jeg var innom et apotek på tirsdag og kjøpte, og alle disse kjærringrådene.... Men jeg prøvde allikevel alt før jeg innså at jeg ikke hadde noe på jobb å gjøre og fikk ringt og meldt meg syk.

Så da heiv jeg innpå enda mer kjærringrådmidler, paraceten ble kombinert med ibux på grunn av muskelsmertene, hostesaftene ble inntatt, linser ut, klær av og i seng. Og jeg sov til 11.00!!! Våknet ikke frisk, men kanskje litt mer uthvilt enn jeg hadde vært før jeg la meg.

Resten av dagen ble tilbragt på sofaen, stort mer orket jeg ikke, med jevnlige inntak av remediene mine før jeg bestemte meg for å ta en tur på apoteket og se om det fantes noe annet uten resept, som virkelig virker. Sittende på huk foran hylla, (hvorfor er disse legemidlene helt nederst?) ble jeg skikkelig uvel da jeg reiste meg opp, og holdt rett og slett på å segne om. Fikk nå tilslutt hjelp og gikk for det dyreste de hadde, som både skulle løsne slim og virke på tørrhoste. Om det er det eller det aller siste kjærringrådet som kjæresten min tipset meg om som har hjulpet vites ikke, men på ett eller annet tidspunkt i natt har hosten løsnet bittelittegrann. Det gjør fremdeles vondt å hoste, men det er fordi jeg er så støl, så i dag prøver vi oss på jobb. Kjenner meg ikke helt i vater, men jeg tar sjansen, i verste fall får jeg reise hjem med neste buss liksom.

Og i natt har jeg kunnet sove hele natten i senga. Var bare oppe og hostet halv fem :)

Og det siste kjærringrådet jeg prøve: Varm melk- huttetu- med pepper.
Varm melk smakte omtrent like fælt som jeg husket fra barndommen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv