tirsdag 6. mars 2018

Virustider

Etter dager med streng kulde ville det kanskje være for godt til å være sant at jeg ikke skulle bli dårlig.

Jeg har greid meg vinter etter vinter, og kun ant antydning av forkjølelse, men nå, nå er det visst stopp på traneffekten. Det begynner å bli noen år siden jeg tok tran, og nå angrer jeg på det.
I hele helga har jeg hatt den ekle tørrhosten, og vondt i hodet, de to siste nettene har jeg endog lagt meg på sofaen for at andre skal få sove når hosten satte i gang for alvor ved leggetid og utover natta.
Jeg har brygget heksebrygget mitt (ingefær, hvitløk, sitronsaft og honningte)og utvidet med både pepper, chilli og gurkemeie, men ingenting har sett ut til å ta tørrhosten.

I går kveld, etter et møte i teknisk drift og kultur, med befaring på nyskolen, der varmen og treverket hadde fått meg til å hoste irriterende under hele befaringen og på det påfølgende møtet, dro jeg innom legevakta. Jeg orket rett og slett ikke en søvnløs natt til.
Legen var utkalt så måtte "nøye" meg med en av de som sitter i luka, (usikker på hvordan tittel hun har), hun målte crp, blodtrykk og metning og alt var visst bra, og fikk dermed diagnosen virus, men jeg fikk kjøpt et slimløsende produkt og begynte å merke effekten på morgenkvisten her. Når tørrhosten begynner å slippe og går over til slimhoste, for en følelse!! Er ikke helt bra enda, men mye bedre.

Jeg skulle etter planen ha jogget i dag, men tar ikke sjansen, jeg tror vel også at jeg har ørlite feber, for jeg svetter og har ikke bare småvondt i hodet, men veldig vondt i hodet. Jeg får være glad jeg orker og komme meg på jobb, tenker jeg, så får det bli dagens trim og jeg får komme sterkere tilbake ved neste korsvei, og i dag, i dag kjøper jeg tran.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv