tirsdag 24. april 2018

Felles interesse - to lag

Det begynner å nærme seg et år siden jeg traff kjæresten min, og i mai kan vi feire ettårsdag!

Jeg hadde jo sett han en til to ganger i uka i fire år på jobben jeg hadde da, når han var innom for å levere tippelappene sine, og jeg hadde tenkt med meg selv, at det er den kjekkeste kunden jeg har.

Jeg visste og skjønte tidlig at han var opptatt av fotball, og at Manchester United var laget og jeg husker en gang en kamerat av han som jeg snakket og diskuterte mye med kom og ga meg nummeret hans og ba meg sende en sms, da mitt lag, Liverpool ledet tabellen; "We gonna win the leauge." Jeg husker ikke hva han svarte og glemte vel hele greia etter hvert. Ikke vant vi ligaen det året heller.
En annen gang kom samme kamerat og viste meg bilder av leiligheten hans, og sa at dette burde jeg se, og jeg fikk jo bekreftet at han ikke var noen b-supporter av dette Unitedlaget, langt derifra, men kjekk, jo det var han.

Så i fjor, en dag i mai (jeg tror sannelig det var en vakker dag i mai også jeg) kom han innom, uten å levere noe odds eller lotto, og spurte om vi skulle ta en øl sammen, jeg sa først nei, men heldigvis ga han seg ikke. Jeg sender deg en melding, husker jeg han sa, og tenkte at det gjør han jo ikke, nummeret mitt var jo ikke registrert på meg så hvordan kunne han det? Men fineste hadde faktisk spart på meldingen fra nesten tre år tilbake og hadde nummeret mitt han.

Da det etter hvert ble kjent at vi datet fikk vi veldig mange kommentarer, kanskje aller mest han, at han kunne finne seg en Liverpoolsupporter, gikk det an?? Men også jeg hørte en del, helst av Liverpoolsupportere, om at dette ikke var innafor, men sånn spør ikke kjærligheten om. Og nei, jeg kommer aldri til å bytte lag, ei heller han, en riktig supporter bytter ikke lag!!

Jeg hadde jo sett leiligheten hans på tidligere omtalte bilder, men ble vel mildest talt litt sjokkert første gangen jeg kom inn der. Min lille krok hjemme i gangen med supporterutstyr var jo til sammenligning ingenting, og da mener jeg ingenting. Jeg er en fislete supporter i forhold om man skal ta supportereffektene i betraktning.

Men vi har funnet hverandre, vi har det gøy sammen, vi trives i hverandres selskap og vi ser kampene våre sammen, vi har nok gjort en del spådommer til skamme. To ganger har lagene våre møttes siden vi traff hverandre, og vi har begge gangene vært venner og vel forlikte, også etter kamp. :)

I kveld spiller Liverpool første av to semifinaler i Champions Leauge, og jeg tror nok også han innerst inne håper sammen med meg at dette går veien om ikke annet så for min skyld.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv