mandag 7. desember 2009

Når nettene blir lange osv

- da er de ekle musene på plass igjen. Jeg har undret og gledet meg over at det har vært stille i vegger og tak og faktisk våget å tro på en vinter uten mus i hus. Men, det var for tidlig å glede seg. Før helgen ble det observert mus på sønnens rom, i en igjenknyttet søppelpose hadde en mus funnet sitt eldorado. Et så fantastisk sted at den etter tre dager fortsatt hadde noe i søppelposen å gjøre. Nå er vi ikke kjent for å være supertøffe hva mus angår og ingen hadde spesielt lyst til å gå ned i søpla med posen, men i går tok mor tak i problemet og kastet ut posen, gjennom vinduet og håpet at posen skulle seile fint ned på bakken. Det skjedde selvfølgelig ikke og ikke tok vinden den eller så jeg ba eieren av søppelposen ta langkosten å gi den et dytt...den ligger fortsatt der jeg kastet den...

Sent i går kveld ble en ny mus observert på min datters rom og da stengte vi Mons inne der en stund, da vi åpnet igjen ville han faktisk ikke ut igjen og han satt der musa var blitt sett. Jeg har også fått sovet i fred i natt, og da jeg gikk opp på morran satt katten omtrent på samme sted som han satt i går kveld, på jakt, eller vakt kanskje?

Jeg håper det ikke er så mange flere mus her nå, den ene jeg har kastet ut og den Mons forhåpentligvis har tatt, nå har han nemlig villet ut igjen og vel inne igjen har han lagt seg i sjefstolen, så kanskje de er utryddet???

1 kommentar:

  1. hus uten mus..hm hm...er vel greit at en slipper slike husdyr ja....og nærmer seg helg att jo hihi,du er nå go jinta mi...

    SvarSlett

Bloggarkiv