tirsdag 1. desember 2009

1.desember


Nå har jeg vasket golvet og jeg har båret ved, og jeg har fått ut tomflasker og papirhaugen med. Og jeg har fått ut fuglemat og julepyntet hus, fått ned trampolinen har jeg og, så nå kan jula komme og, tja, så enkelt er det vel ikke. Men jeg er i god rute til jul om jeg da slipper å rydde og rydde og rydde x antall ganger til før den 24. desember.

Uansett, jeg gleder meg til jul og har i dag endelig kunnet røpe min godt bevarte hemmelighet, begge ungene og også kjæresten min tror jeg ble litt overrasket over å få pakkekalender, det er jo noen år siden jeg sluttet med det på grunn av rotet som ble etter alle disse små pakkene, noen ble endog ikke åpnet og jeg kunne finne adventspakker til påske, men i år prøver jeg igjen. Denne gangen med en ekstra mottager. 72 små pakker ble pakket inn for noen uker siden og jeg har verket etter å endelig kunne si at nå kan den store rød pakken åpnes.

I dag har nedtellingen startet for alvor, i år skal det igjen bakes julekaker, ikke ni sorter, men jeg skal tørke støv av noen av de "gamle" oppskriftene og bake. Det er det enda flere år siden jeg gjorde, men overskuddet er tilbake og det må utnyttes, og bordstabell høres veldig fristende ut igjen, sammen med marsipan og bestemor sjokoladekuler, og kanskje jeg skal lage noen halve måner igjen også? Vi får se hva jeg rekker, det er tross alt bare 23 dager igjen til jul!!

1 kommentar:

  1. hei go jinta mi,,snart er d jul og nyvaske gulv,,,gleder meg til å feire med deg,,glad i deg go jinta mi..

    SvarSlett

Bloggarkiv