fredag 29. januar 2010

Champix dag 18

Om det er at Roar snart kommer, pillene, katten, eller at jeg rett og slett la meg til å sove rett over midnatt som er grunnen til at jeg våknet seks i dag tidlig skal være usagt. At jeg fikk god hjelp av katten til å våkne er jeg ikke i tvil om, men jeg sovnet ikke igjen etter å ha sluppet han ut. Ble liggende å strekke meg (funnet ut at det er bra å ta meg tid til det, da er ryggen ikke bra, men litt mer samarbeidsvillig utover dagen)og prøvde å lukke gluggene og sove mer, men det gikk ikke. Så stod opp, og her sitter jeg en halvtime før jeg skal vekke førstemann!!! Og er ferdig!

Jeg er fortsatt røykfri, jeg har greid meg unna de nattlige marerittene alle snakker om etter å ha brukt Champix, men jeg drømmer, jeg drømmer noe vanvittig og jeg drømmer om folk som er døde, både de som har betydd veldig mye for meg, og noen som jeg knapt nok kjente. Filmen som sluttet å snurre da jeg våknet i dag der var en tante som døde for 25 år siden med, men også en tremenning som valgte å avslutte livet sitt for snart er år siden med.

Jeg er stolt av å kalle meg ikkerøyker nå, selv om veldig mange spår at jeg vil begynne å røyke igjen da kuren er over. Det jeg ikke skjønner er hvorfor kan de ikke heller glede seg over at jeg har greid å slutte, heller enn å fortelle meg at de fleste de kjenner har greid seg når de brukte pillene, men ikke etterpå. De jeg har hørt om har sluttet å røyke, om de da ikke avbrøt kuren på grunn av mareritt og sånn da.... Og hvorfor i all verden skal jeg la være å røyke i la oss si tre uker mens jeg fortsatt går på de pillene, for så å begynne igjen??? Jeg tar jo pillene for å slutte å røyke, de er ingen erstatning for røyken liksom?

1 kommentar:

  1. Blås i de dumme kommentarene om at du kommer til å begynne igjen. Noe som er felles for vår familie er at vi er ganske sta alle sammen, enten vi vil innse det eller ikke. Om du har bestemt det for at du skal slutte, og du føler du er på god vei som ikke-røyker, da er du ikke-røyker ;) Lykke til videre!

    SvarSlett

Bloggarkiv