torsdag 2. februar 2012

Gjøre ditt og gjøre datt

Nå har jeg hatt noen dager der jeg har følt at nå må jeg gjøre noe her. Kjøkkenet var det som egentlig var det mest fristende oppussingsobjektet, men da trenger jeg litt mere midler til rådighet og enda mer planlegging. Så jeg kjøpte maling og begynte å male trappegangen. Noe jeg har tenkt på lenge og sikkert burde gjort når det ikke var fullt så kaldt ute. For enn så lenge er det mulig å få tak i oljebasert maling og siden jeg egentlig er litt lat så ble det minst grunnarbeide med det oljebasert maling siden panelet var malt før.

Men så da, når en begynner så blir det straks litt mer å gjøre sånn hist og her.

Og når jeg legger meg så er tankene litt her og litt der. Jeg skulle gjort det, og så burde jeg gjort noe enda mer. Tankene blir derfor mange og det blir skikkelig kaos i topplokket på meg. Så ille at da jeg faktisk greide å reise på jobb en hel vakt for tidlig på tirsdag, men da var jeg jo våken og oppe fra morran og fikk gjort en del av det jeg skulle gjøre på kvelden på formiddagen, etter at jeg hadde sovet litt ekstra selvfølgelig.

Nå begynner det å bli ferdig med selve malejobben, jeg får nok stryk hos noen som sikkert vil synes at jeg burde hatt et tredje strøk, men nå får det være. Med minus 11 er det liksom ikke så fristende å kjøre gjennomtrekk for å overleve malingslukta.

Men nå tar jeg snart kvelden for i dag, jeg har gjort ditt og datt og i morgen skal det sluttføres, da er malingen forhåpentligvis tørr slik at jeg kan henge opp igjen og sette ting på plass og nyte forandringen. For det blir bedre enn det var, om ikke perfekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv