fredag 17. februar 2012

Verdens verste venter

- det er meg, tror jeg.

Jeg sitter her og venter på rørleggeren som skulle komme etter klokka 10 i dag. Hva er etter ti da? Er det alle timene fram mot arbeidsdagens slutt mon tro? Er jeg heldig er det kort dag på fredag og kanskje han kommer snart?

Alt jeg burde gjort før han kom må jo legges på is siden jeg ikke rakk å gjøre de tingene før tidligste tidspunkt han ville komme på, altså 10.

Innser at det var dumt å legge seg igjen etter å ha ringt og bestilt, jeg burde i stedet ha tatt løpeturen da, trent styrke umiddelbart etter og vært ferdig dusjet til klokka, ja 10. I stedet la jeg meg for å sove litt til, som jeg selvfølgelig ikke greide, ble bare liggende der liksom før jeg stod opp et kvarter før jeg hadde satt klokka på ringing og kledde meg for kald løpetur, og det uten kaffe først! Forkortet turen med en kilometer og hadde full kontroll. Presis klokka 10.00 var jeg ferdigløpt og ferdigstyrketrent. Men da rakk jeg jo ikke dusjen da....

Men nå sitter jeg da altså her, med svette tørket på kroppen og venter på rørleggeren som skal komme for å fortelle meg at jeg ikke er gal. Når vann lukter brent da er det jo noe rart, ikke sant? Vårt vann på badet lukter brent og har gjort det i tre dager nå. Første gang jeg oppdaget det trodde jeg det var våtromsvifta eller vaskemaskinen som måtte ha gått til dundas, men nei, det var ikke der lukta kom fra. Med min eminente nese snuste jeg rundt ellers i huset også før jeg oppdaget  hvor det kom fra da jeg børstet tenner. Hæ? Fra vannet?
Det lukter som når en setter på panelovner om høsten, svidd støv, og det er ganske rart og litt mystisk tenker jeg. At det ikke bare er meg som har merket det gjorde at jeg ringte rørlegger. Begge mine håpefulle har kjent det og dermed bekreftet det jeg har trodd hele tiden, også da jeg fremdeles røkte, at jeg kunne brukes som sporhund dersom jeg sluttet å røyke. Jeg brukte det sågar som unnskyldning for ikke å slutte å røyke, at luktesansen min kom til å bli enda bedre og dermed enda mer plagsom..

Håper han kommer snart i allefall, man har da masse å gjøre, men som jeg ikke får gjort før jeg får vært en tur innom dusjen... og nå tør jeg jo heller ikke å gå på do, for tenk om han kommer da???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv