onsdag 8. februar 2012

Jeg må lære å smøre ski!!!

Jeg kjenner at jeg trenger et kurs i å smøre ski. I dag har jeg gått, eller maset en mil, ti kilometer, i oppover/nedoverbakker og noe rette strekninger. Og jeg har slitt, jeg har slitt skikkelig, og jeg er døsliten i spesielt armene. Skiene har vært greie på rette strekninger, men i oppoverbakker og de litt små bakkene har det vært rett og slett et mareritt. Greit å måtte ut å gå fiskebein, men ikke i de minste bakkene.

Jeg har smørekoffert og jeg har ofret et strykejern, men jeg kan jo ikke bruke disse remediene. Jeg ser på gradestokken og finner en smurning som passer til gradene og legger på. Utenpå det gamle og selvfølgelig må det etterhvert bli bakglatt eller luggete.

Det verste i dag var nok allikevel at jeg hadde bestemt meg for å gå til skihytta og trudde jeg gikk riktig vei. Da det aldri kom noen skilt som fortalte hvor langt det var igjen ble jeg mer og mer usikker på om jeg egentlig noengang ville komme fram til skihhytta og få skrevet navnet mitt inn i boka, Gpsen viste at jeg forserte kilometer på kilometer...ehh...men jeg vurderte å snu noen ganger. heldigvis finnes det litt trass i meg også så bestemte meg for at jeg i det minste måtte gå fem kilometer før jeg snudde, og da begynte jeg å kjenne meg igjen og vips så var jeg framme på skihytta!!!

Det skal visst være en runde en kan ta, jeg begynte mest sannsynlig i feil retning i dag, men siden jeg ikke helt skjønte hvor jeg skulle gå for å få gått denne runden og fremdeles ende opp ved bilen så måtte jeg gå samme vei tilbake. Trodde dog at det gikk glattere på tilbakeveien, men inne på endomondo ser jeg at jeg har fått kvalifisert kaninfart de fem første kilometerne, altså veien til hytta, og skilpaddehastighet på tilbaketuren, så så feil kam man ta. :)

Nå er jeg hjemme og tiltross for at jeg er nokså sliten så er jeg også ganske stolt. På litt over et døgn har jeg forflyttet meg 16 kilometer på ski og fem ved å løpe og enda er det masse igjen av uka!!!

Men nå skal jeg google litt og finne ut hvordan jeg kan få perfekte ski til neste skitur!!! Jeg gleder meg allerede. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv