torsdag 15. august 2013

Liten blir stor

Akk, en ny nedtelling. Lille Prinsesse, teller ned med positivt fortegn, mens mamma sin nedtelling har nok mer et negativt fortegn. Ikke fordi jeg ikke unner henne det i,  men det er definitivt en epoke som er over, nå starter en ny i hennes liv, og i mitt. Det er ikke så mye følelsen av at jeg blir eldre, greier ikke helt å sette fingeren på hva det er, men det er jo yngsteungen min da, lille Prinsesse, sjarmtrollet som skal ut. Ut å teste vingene, helt på egenhånd, og det er bra, men også vemodig.

Nå er det ti dager til pappa'n og jeg skal kjøre Prinsessen og "flyttelasset" til folkehøyskolen i Agder der hun skal tilbringe neste skoleår. Langt hjemmefra, men uten tvil en super skole, på en linje der hun skal få reist og sett nye steder i vår vidstrakte verden. Skape nye relasjoner og få nye venner. Komme hjem i ferier, før hun brått en dag skal hjem med flyttelasset sitt og begynne med noe helt nytt.

Jo, jeg gruer meg, men unner frøkenen et supert år, selv om det vil bli veldig stille og rart her hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv