fredag 2. august 2013

Sånn, eller sånn?

Det har dryppet inne i benken. Fra en av koblingene etter at jeg byttet kjøkken og blandebatteri. Jeg tenker, en skal ikke mase mer enn man må, og forsøkte å fikse det sjøl. Med sånn trollskjegg. Om det virket trengte jeg jo ikke ringe rørleggeren og klage. Det stoppet. En stund. I dag oppdaget jeg at det dryppet igjen og kapitulerte. Ringte rørlegger som skulle komme i løpet av formiddagen. Joda, mens jeg ryddet vekk såper og diverse skrudde jeg av krana til oppvaskmaskinen som også har fått noen rundet mer trollskjegg. Siden det er egen jobb, klaget jeg heller ikke på den da rørleggeren dukket opp. Men bekreftet at den også lakk når han spurte. Mulig han skrudde opp igjen krana, jeg vet ikke, men da jeg skulle starte oppvaskmaskinen i stad åpnet jeg koblingen og det gikk liksom ikke så bra. Så begynte usikkerheten, var det sånn, eller sånn? Etterhvert skjønte jeg at det var feil sånn jeg hadde gjort, for da pep maskinen og nektet å jobbe mer, så da fant jeg ut det i allefall.

Jeg kom opp i det samme som førstemann på jobben her sist uke også, der jeg skulle ta av alarmen og ble usikker på om det var sånn, eller sånn....Løste seg det også, og nå vet jeg det, som jeg vet hvor koblingen til oppvaskmaskinen skal stå, om jeg nå skulle skru av vannet noengang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv