søndag 10. november 2013

Tannverk

I går hadde jeg skikkelig vondt i bakerste jeksel i underkjeven på venstre side. Det var så vondt at det gikk ilinger gjennom hele meg når jeg pusset tennene og pusset over og rundt denne jekselen. Tygge bak der var også vondt og jeg begynte å lure på hva jeg skulle la tannlegen få lov til å gjøre med tanna. For ja, jeg så for meg et snarlig tannlegebesøk, med skummelt og dyrt utfall.

Siden det ikke var direkte tannverk heller fant jeg ut at det muligens er de siste ukenes påkjenninger av ymse slag som rett og slett er grunnen. Jeg vet at jeg også tidligere, når det blir mye å tenke på, biter tennene sammen om natta, når jeg egentlig tror jeg slapper av og sover. Sannheten er at jeg neppe har sovet spesielt godt og neppe har slappet stort av heller. Og resultatet blir rett og slett en tannverklignende tilstand. Derfor var jeg veldig bevisst på at jeg skulle la alle tanker og alt stress ligge igjen på stua i natt. At jubileumskonserten var over hjalp nok mye også, for jeg tror jeg har sovet godt i natt og at selv kjeven har fått slappet av i natt. Jeg er ikke bra, men det er bedre, jeg greier ikke å tygge på den siden, men det er ikke spyvondt å pusse, så da håper jeg at noen flere gode netter vil løse tannverkproblemet mitt. Puh!! (både billigere og bedre.)

Uten sammenligning forøvrig...bildet er lånt herfra: illvit.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv