tirsdag 25. februar 2014

Lyskestrekk?

Jeg driver og leser meg opp på lyskestrekk. Siden jeg ikke er fotballspiller så er det nok ikke noe akutt lyskestrekk jeg har. Det er noe som har kommet snikende, over tid, og først kjente jeg det bare når jeg gikk eller gjorde noen vridninger i jobbsammenheng. Det var aldri vondt når jeg løp. Så det har vært lett å ignorere smerten, og tenke at det sikkert går over.

Nå er jeg imidlertid ikke lenger så sikker på at dette er noe som går over av seg selv. Nå har det begynt å gjøre vondt også når jeg løper,  sammen med smerter nedover på utsiden av hoftespissen. Siden jeg også merker at prolapsen i ryggen  har våknet til liv, er nå høyre side fra hofta og ned et kapittel for seg selv. Et svært dårlig kapittel også.
Og jeg kan dessverre ikke lenger ignorere når jeg er ute og løper, selv om det ikke er like ubehagelig og vondt på hele turen, bare nesten..

Men aller verst er det altså når jeg står og rører meg på jobb. Jeg tror også at det kan ha kommet når jeg hopper av den barkrakklignende stolen jeg sitter på på jobb omtrent tohundre ganger i løpet av en vakt. (Jeg gjør nemlig en slags vridning på underkroppen når jeg hopper ned....) Derfor håper jeg at det er mulig å roe det hele ned uten løpestopp, for er det noe jeg virkelig ikke har lyst til så er det å slutte og løpe!!

La gå, jeg skal legge inn en løpefri dag i morgen, men jeg får helt angst av å tenke på at jeg ikke skal få innfridd mitt #løpeløfte for 2014... Jeg blir svett bare av og tenke på at jeg ikke skal få løpt, og jeg tror jeg fort kan bli ganske grinete om jeg ikke får tilbakelagt mine ukentlige kilometere.

Finnes det noen hokuspokusløsning for lyskestrekk som gjør treningsavbrekket mitt så kortvarig som mulig?
Setter stor pris på råd og tips, så lenge de ikke går på å slutte og løpe helt.


Alt jeg vil er jo å løpe:


Har forsøkt å bruke denne, men uten særlig hell:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv