søndag 18. mai 2014

Æsj

                                                                       
                                                                              +

                                                   
Hører ikke sammen





+

            
Hører ikke sammen


Og hvorfor gjør det nå ikke det? Intetanende spiste jeg fornøyd mitt smågodt, mens jeg dyttet handlevogna foran meg. Ned i posen etter enda en godtebit, inn i munnen og så trillet jeg vogna litt og gjentok prosedyren. Helt til jeg begynte å tenke på at hvor mange har ikke tatt på dette håndtaket før meg. Kanskje noen rett fra do og det uten å vaske hendene. Jeg regner med at de aller fleste gjør det. men jeg vet at ikke alle tar sånne smålige hensyn. Folk som kanskje tenker at hånda hadde jo ikke rørt noe med annet enn papiret og bare forlatt toalettet og rett tilbake til handlevogna. Jeg vet ikke hvorfor jeg begynte å tenke på det, men det ble slutt på godtespisingen, og hamburgeren jeg skulle spise i bilen på veien hjem ble kald. All den tid jeg ikke hadde antibac med meg så var det helt uaktuelt å røre ved noe som helst mer som skulle spises før håndvask. Og rattet i bilen skal også få en omgang med antibac.

Jeg fikk meg en tankevekker, en tenker jo på det med penger, dørhåndtak og for eksempel trappegelendere på tbanen, både innenlands og utenlands, men handlevogner, det har jeg ikke tenkt på, før nå

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv