lørdag 10. mai 2014

Dagen før dagen

Det er dagen før dagen. I morgen avsluttes en lang og spennende fotballsesong borte i England.
Jeg har klump i både halsen og magen denne lørdagen, dagen før dagen. Jeg har et brennende håp og ønske om at det er Liverpool som troner øverst når fløytene blåser av kampene i morgen. Dette gir meg klumpen i magen. Klumpen i halsen kommer fordi jeg er så stolt over det Liverpool har prestert denne sesongen. Alle de fantastiske øyeblikkene, ispedd en og annen skuffelse. Tap og uavgjort resultater som var vonde å svelge, eller uforståelig å forstå.
Vi har vært nære og er fortsatt med i gullkampen. Kampen om å stå med trofeet søndagettermiddag, det er oss, eller Manchester City det reelt står om nå. Vi må vinne, City må tape, så enkelt og så vanskelig.

Det er 24 år siden Liverpool sist vant serien, det er halve livet mitt det. Da jeg ble valgt til å være Liverpoolsupporter på 70-tallet var vi best.  Både 70 og 80-tallet var gode tiår for Liverpool, men så kom 90-tallet og nedturene. Premier League, som kom i 92, har Liverpool aldri vunnet.
2014 er året da Liverpool igjen hevder seg på toppen, til manges store overraskelse (og ergrelse). Det gjenstår en kamp som vil avgjøre om vi blir nummer en, to eller tre. Men uansett er vi tilbake i Champions League og skal ut og spille i Europa neste sesong. Vi er tilbake der vi hører hjemme! :)

Skulle gjerne vært i Liverpool i morgen, i det minste skulle jeg gjerne vært sammen med andre Liverpoolsupportere, men jeg må nok se kampen her på jobb. Spenningen er stor mot dagen i morgen, her er ingenting over før det er over. Walk on!

To uker gammel nå, noen sier jeg tok den for tidlig, jeg mener jeg har tatt den for sent :) YNWA

3 kommentarer:

Bloggarkiv