fredag 16. mai 2014

Oops, i did it again

For andre gang i mitt liv har jeg måttet kaste inn håndkle over umonterte gjenstander. Det begynner å bli noen år siden jeg kjøpte en billig sykkel på Obs. Godt tilbud som måtte være for godt til å være sant, men neida, den var bare ikke satt sammen. Det måtte jeg gjøre selv, og uten særlig stort hell. Etter en del krangling fikk jeg tilbake pengene og kunne legge i noen tusenlapper mer g kjøpe en ferdigmontert sykkel på sportsbutikken i stedet.

Da jeg klippet plenen her om dagen gikk gressklipperen min til dundas. Jeg fikk klippet litt før de harket og stoppet. Siden den ikke egentlig er så gammel og ble påkostet et par tusenlapper i fjor bestemte jeg meg for at gressklippere nok går inn under kategorien forbruksvare. Og at det bare er å kjøpe ny. Kjapp hueregning fortalte meg at en billig en sikkert var like bra som en dyr og neppe holdt noe mindre. Så da jeg så en på Biltema til snaue 1200 kroner var saken grei. Trodde jeg. Helt til den skulle monteres....Fikk den sammen på et vis tilslutt og den startet!! Wow, ikke verst, tenkte jeg, men gleden var kortvarig, for hvordan stanse shiten??? Dødmannsknappen eller hva det kalles, reagerte ikke på noe som helst. Det var bare og kjøre til bensinen var brukt opp. Heldigvis hadde jeg ikke fylt full tank....I første sving forsvant det ene hjulet, siden den ikke var til å stanse var det bare å få det på igjen mens motoren gikk. Håndtaket ble lavere og lavere og dermed verre og verre og kjøre denne ikke selvgående faenskapen. Vups, så forsvant en av de store skruene på håndtaket, fant igjen den også, og fikk den på plass igjen. Fortsatt bannende fikk jeg klippet ferdig plenen, men klipperen holdt stand. Hvor lenge kan en halvliter bensin egentlig holde?? Leste i bruksanvisningen hvordan jeg kunne stoppe ved å kortslutte den om den ikke stanset når jeg ville, men bestemte meg for å la den stå å gå til den var tom siden jeg må ha den inn i bilen igjen når den skal leveres tilbake. Etter en tid som føltes som flere timer (det var snakk om max en halvtime)
hørte jeg den begynte å harke ute her og endelig stoppet driten.
Ja, for dette var søppel, og ingenting annet.

Moralen er:  Man får det man betaler for, og umontert er ofte veldig lite smart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv