torsdag 10. juli 2014

Den dagen

Jeg har sovet utrolig dårlig i natt. Først var det fotballkamp til langt over midnatt. Så var det fluene som plaget meg selv etter at alt lys var slukket. Og at Mons ikke hadde kommet hjem ennå.
Fram til han banket på vinduet klokka ti på fem, sov jeg ikke stort, men slumret innimellom. Våknet et par ganger av en ukjent lyd i stua som jeg tilslutt lokaliserte til insektslampa jeg hadde funnet fram. Fresende lyd når de stakkars insektene fløy inn i det blå lyset. Insektsforkjempere får ha meg unnskyldt. Men akkurat i gårkveld og i natt hatet jeg så intenst disse innpåslitne udyrene at jeg stod ikke opp og tok ut kontakten.

Mons dukket til slutt opp, da var jeg brått lys våken og katten som hadde vært ute i 12 timer syntes han fortjente kos, masse kos. Jeg tvang meg til å slumre litt til halv sju, men da jeg hørte Junior dro stod jeg like godt opp og gjorde meg ferdig med dagens løpetur. En svett intervalløkt :)

Så i dag har jeg en trøtt dag, en dag der jeg kløner og ødelegger meg. Slår albuen borti en skarp kant her, hånda borte i en annen, skumper borti og får vondt både her og der. Jeg bør nok sitte rolig i dag, og med tanke på hvor godt og varmt det er så er det sikkert det beste også, før en kan komme seg hjem og ut i sola!

Nattens mordervåpen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv