torsdag 28. april 2016

Jeg en selger?

Jeg hadde nesten glemt at jeg har prøvd meg som selger, ikke bare en gang, men to ganger for Oriflame, en gang på slutten av 80 tallet og deretter en gang på 90 tallet.
Jeg husket det bare sånn helt plutselig i en samtale for en tid tilbake.
 - Jeg var ingen stor selger.
- Du var for ærlig, konstaterte denne samtalepartneren.
Og det var jeg, for ærlig. Jeg kunne holde igjen opplysninger, men om noen spurte om min mening om produktet så svarte jeg ærlig. Og da ble dessverre ikke alt like lettsolgt. Kanskje en grunn til at mine mest solgte produkter var tender care, fotkremen og håndkremen. De solgte seg sjøl, trengte ingen videre reklame fra selgeren, meg.
Jeg var nok ikke bare for ærlig, jeg var nok for snill og, og få laget nye avtaler for demonstrasjon var heller ikke min sterkeste side. Et nei ble tatt for et nei og jeg ikke engang forsøkte og overtale noen til å ta et "party" for meg.

At jeg faktisk greide å la meg verve to ganger til å begynne som konsulent er derimot ganske imponerende, (eller kanskje gode selgere?) det heter som kjent, man lærer så lenge man lever. Jeg burde aldri tatt en runde to, den gikk ikke noe bedre den og ble om mulig mer kortvarig enn første, og jeg har aldri tenkt alle gode ting er tre. :)




Bildet er lånt hos: reviews.femaledaily.com/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv