mandag 2. mars 2009

Snø, snø og mere snø

Den lykkefølelsen jeg har følt de siste dagene har helt klart vært knyttet til vårfornemmelsen, sol, lengre dager og bare veier. I dag er ingenting av det igjen, bortsett fra at det er lyst tidligere på morran da. Alt det andre er borte med nattens snøfall, og det bare fortsetter og fortsetter.

Kjenner at jeg i likhet med mange andre er godt forsynt av denne vinteren nå, i dag skriver vi 2. mars og det snør. Og nå er det nesten like ekkelt å kjøre igjen som det var da de enorme snømengdene kom for noen uker siden. Men snøen som falt i fjor var faktisk i ferd med å glemmes i takt med snøsmeltingen for mitt vedkommende. Jeg greide faktisk å se sjarmen ved vinteren nå da snøen kun lå på jorder og sola skinte. Det er bare å belage seg på pinglekjøring igjen, og når jeg ser at en måkebil kjører på veien her med skrapen oppe, da lurer jeg på om de kan ha hørt om Gro Harlem Brundtlands nyttelast. Kunne de ikke tatt med seg den snøen som var om det ikke var denne veien de var utkalt for å måke? Jeg ble så glad da jeg så denne bilen kjørte forbi rett før jeg skulle ut å kjøre 14 åringen til skolen, men jeg gledet meg for tidlig. Da jeg kom ned på veien var det faktisk bare de sporene der som bilene hadde kjørt opp. Imponert!!!

Jeg tror jeg drar dyna over huet igjen og sover en time eller to til, innen jeg skal på jobb kan det jo hende de har funnet det for godt å måke min vei og. Jeg kan i hvertfall håpe...

1 kommentar:

  1. Gubba kor glad eg ikke bor der kor du bor min venn her daler regnet ned i hodet på oss,heller det enn snø.Ha en fortreffelig kveld min due.

    SvarSlett

Bloggarkiv