søndag 29. mars 2009

Ti på

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Jeg hater tidstyven som er på ferde den siste helga i mars hvert bidige år. Jeg kan ikke fatte og begripe poenget, lengre kvelder, javel, men om man ikke hadde stilt klokka fram en time så hadde jo folk bare stått opp en time før og fått akkurat det samme ut av sommerkvelden. Og hvor blir det av sommeren forresten???

Mons er vanedyr, ti på ett eller annet skal han ut, samme hvilke dag det er, helg eller hverdag, det spiller ingen rolle. Som regel er det ti minutter før min klokke ringer (ikke i dag, da hadde jeg klokke som skulle ringe noe senere liksom)og hvis jeg ikke har lyst til å møte dagen som et offer for blind vold gjør jeg klokest i å stå opp å slippe han ut. I dag var den ti på ni da raptusene hans startet. Altså ti på åtte, og da er det ikke noe poeng i å legge seg igjen. Jeg våknet og og det kjentes ut som om jeg hadde vært på en durabelig heisatur i går, noe jeg ikke var. Jeg har bare blitt frastjålet en time, en time jeg så gjerne skulle hatt. En time jeg faktisk kunne brukt på søvn. Men om et par uker har vel kroppen innstilt seg på denne sommertiden og en glemmer hele greia, høstens tilbakebetaling kommer og gleder en like mye som rappingen ergret en.
Skrekken er jo at de skal bestemme seg for sommertid hele året, at jeg aldri skal få tilbake den timen de rapper, så skal vi kjøre på en tid hele året så heier ihvertfall jeg på vintertid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv