tirsdag 24. november 2009

Ikke akkurat etter planen

Med gårsdagens gode morgenstund i minne var planen å gjøre det samme i dag. Våkne tidlig og ha en rolig stund sammen med fornøyde tenåringer som hadde god tid til å spise frokost, ordne seg og rekke bussen.

Men så hender det da at ikke alt blir som planlagt. Selv om jeg også i går kom meg relativt tidlig i seng og fint kunne klart sju timer med søvn, dersom jeg hadde sovnet, så skjedde ikke det. Vondt i ryggen og jeg ble liggende å vri meg for å finne en stilling det gikk an å sovne i, før jeg tilslutt kapitulerte å sto opp igjen for inntak av piller. Igjen var det å ligge å vri seg mens disse virket og tilslutt sovnet jeg. Og sov helt til katten ville ut, i ørska har jeg sluppet han ut og etterhvert inn. Og da når klokkene begynte å ringe, av en eller annen klønete grunn ringte de samtidig, har jeg stoppet begge to, ikke noe slumring, bare stanset spetakkelet og sovet videre. Bråvåkner 07.40, antageligvis fordi det da ble liv i leiren, frøkenen hadde også stanset klokka, og sønnen har jeg en mistanke om aldri stiller sin. Siden hun forstod at broren helt sikkert ikke var oppe vekket hun han og han hadde (heldigvis) ikke noe tid å være sur på, med fem minutter til rådighet er det bare å svinge seg rundt og få gjort det aller nødvendigste. Katastrofe en ble med andre ord unngått. Datteren som da stod opp en halvtime senere enn hun hadde har nok brummet mer på morgenkvisten enn både broren og meg, men hun rakk nå alt hun skulle hun også, bare på litt kortere tid enn hun hadde planlagt.

Min plan var å være ferdig trent da jeg begynte på vekkerunden, slik at jeg når begge hadde reist bare kunne dra ut å jobbe, men sånn ble det ikke i dag. Det ble ingen reprise på gårdagen, men det er fortsatt tidlig, jeg har fortsatt god tid å begynner dagen bare litt senere, enn planlagt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv